W październiku 2019 r. ukazała się pierwsza edycja naszego Przewodnika po Turystyce medycznej w Polsce. Jest to wydawnictwo, które ma za zadanie promować wybraną polską ofertę medyczną na określonych rynkach zagranicznych przez dostarczenie w przystępny sposób najważniejszych informacji o danej placówce.
Informacje zawarte w wydawnictwie są istotne, ciekawe, podane w praktyczny sposób oraz przede wszystkim umożliwiają szybki kontakt z daną placówką, czyli dostarczają dokładnie tego czego potencjalny turysta, w tym przypadku turysta medyczny oczekuje od podręcznego Przewodnika.
Jest to nowatorski na naszym rynku projekt, ponieważ został całkowicie sfinansowany ze środków prywatnych uczestników. Łączy w sobie działania offline oraz online, prezentuje ofertę medyczną w sposób dotychczas przewidziany dla usług turystycznych, skierowany jest do odbiorców branżowych jak i prywatnych. Stanowi on także jeden z nielicznych przykładów na to, że podmioty medyczne z Polski są w stanie się zorganizować i współpracować w zakresie wspólnej promocji na rynkach zagranicznych.
Na stronie poświęconej każdej placówce można znaleźć następujące informacje:
- trzy główne specjalizacje medyczne placówki,
- adres placówki i dane kontaktowe do osób zajmujących się obsługą pacjentów,
- mocne strony placówki,
- informacje o lokalizacji placówki,
- ogólne informacje o ofercie oraz ciekawostki o placówce,
- informacje o udogodnieniach dla pacjentów zagranicznych,
- kompetencje językowe personelu.
W tegorocznej edycji udział wzięło 8 podmiotów prywatnych. Więcej o ich ofercie wraz linkiem do pobrania materiału w PDF można poczytać na specjalnej stronie: https://proturmed.pl/polska-oferta-turystyki-medycznej/
Lista podmiotów
- Prywatna Klinika Położniczo-Ginekologiczna Tomaszewski z Białegostoku
- Centrum Nowoczesnej Rehabilitacji i Opieki Trivita z Porąbki
- Szpital Medicover z Warszawy
- Carolina Medical Center z Warszawy
- Centrum Radioterapii Amethyst z Krakowa
- Szpital św. Rafała Grupy Scanmed z Krakowa
- Centrum Laserowego Leczenia Żylaków i Chorób Proktologicznych z Wrocławia
- Okulus Plus Centrum Okulistyki i Optometrii z Bielsko-Białej
Główne kierunki promocji: rynek brytyjski, ukraiński, ponadto rynek szwedzki, a przy okazji cały świat.
Promocja na imprezach targowych, spotkaniach B2B oraz przy wykorzystaniu kanałów online.
Wersja papierowa: j. angielski i ukraiński.
Wersja PDF: j.polski, j. angielski i ukraiński.
Nakład papierowy: 2000 egzemplarzy
Tyle na temat pierwszego wydawnictwa. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku ukażą się kolejne edycje.
Przewodnik w wersji online i PDF jest dostępny tutaj na specjalnej podstronie Fundacji: Polska oferta Turystyki Medycznej